Live chat breekt definitief door bij grote online retailers.

Gebruik in Twinkle 100 stijgt met bijna 60% t.o.v. vorig jaar

Lees meer

Het verhaal van Brandfield: bouwen aan een fashion brand met personal touch

Bekijk de presentatie

Lees meer

OGER & ROBIN op eRetail17: hoe vertaal je een ijzersterke winkelervaring naar online?

Bekijk de gehele presentatie

Lees meer

Shopping Today: Body & Fit eCommerce customer service case

Hoe haal je het maximale uit klantenservice terwijl je exponentieel groeit?

Lees meer

Fleurop floreert met live chat: “De gemene deler van bloemen en chat is emotie”

2017 Fleurop logo

In een interview verschenen in de Twinkle #7 delen Jeroen de Zwart, algemeen directeur bij Fleurop, en Leon Siepman, ICT-Manager bij Fleurop, hun verhaal over de samenwerking met ROBIN. Deze ervaring begon op een woensdagavond in 2016 waarop het script voor de geplande pilot voor live chat per abuis van de test- naar de productieomgeving verplaatst wordt waardoor de functionaliteit opeens live gaat.

Binnen enkele minuten melden zich zo’n tien consumenten voor een gesprek. Totaal overrompeld beantwoordden de medewerkers die dan nog aanwezig zijn de vragen van online klanten en boeken zij de eerste orders via live chat. Anderhalf jaar later draait live chat op volle kracht bij Fleurop, met jaloersmakende resultaten: een conversiepercentage van 41 procent en een gemiddelde orderwaarde van 115 procent.


ROBIN zoekt software development & test talent

ROBIN Hiring

ROBIN is een snel groeiend tech & consultancy bedrijf in eCommerce customer service. We helpen retailmerken om met persoonlijke online service het verschil te maken en meer te verkopen.

In Nederland en België werken ruim 100 toonaangevende retailers met ROBIN, waaronder bijvoorbeeld America Today, Menatwork, Cruyff Classics, Futurumshop, Body&Fit, Leapp, Travelbags, Rivièra Maison, Shoeby & Foto Konijnenberg.


Brandfield: “Hoe directer het contact met de klant hoe beter”

2017 Twinkle 100

Afgelopen donderdag vond Shopping Today plaats in DeFabrique in Utrecht. Op uitnodiging van ROBIN kwam Jacco Tas, algemeen directeur van Brandfield, het verhaal vertellen van deze snelgroeiende omnichannel retailer.

Brandfield biedt style items aan zoals horloges, sieraden, zonnebrillen, tassen en portemonnees van meer dan 170 fashionmerken. Vanwege de sterke groei stormde het bedrijf vorig jaar de Deloitte Fast 50 binnen. Dit jaar kwam Brandfield binnen op #93 in de Twinkle 100.


Grote online retailers omarmen live chat: gebruik in Twinkle 100 stijgt met bijna 60%

2017 Twinkle 100

Het is inmiddels 44 jaar geleden dat Doug Brown en David Woolley, van de University van Illinois, ’s werelds eerste online chat systeem bedachten: Talkomatic. Nu, anno 2017, breekt live chat eindelijk door bij grote online retailers.

Hoewel consumenten al jaren aangeven dat live chat hun meest geprefereerde klantcontact kanaal is, met de hoogste klanttevredenheid, bood in 2014 slechts 17% van de Twinkle 100 online retailers live chat aan. In 2016 was dit percentage gestegen naar 27%. Uit ons eigen onderzoek van de vandaag verschenen Twinkle 100 blijkt dat dit percentage inmiddels is gestegen tot 43%. Een stijging van bijna 60% t.o.v. vorig jaar.

Live chat gebruik Twinkle 100 2014 - 2017

Waarom omarmen grotere webwinkels live chat juist nu? En hoe zorg je dat je er goed in wordt?


OGER op #eRetail17: een ijzersterke winkelervaring. En dan online gaan…

EMERCE eRetail logo

Terwijl in 2016 de ene na de andere modewinkelketen omviel, draaide herenmode retailer OGER – met € 35 miljoen omzet – zijn beste jaar ooit. Persoonlijke aandacht staat bij OGER centraal. Maar hoe vertaal je dat naar online?

Precies die vraag stond gisteren op eRetail 2017 centraal tijdens de presentatie die ik gaf samen met Wesley Valstar, eCommerce manager van OGER. Onder aan dit artikel kun je de hele presentatie bekijken.