De online koopervaring wordt nét zo persoonlijk als winkelen in de binnenstad.

Wil jij daar een belangrijke bijdrage aan leveren? Dan is ROBIN op zoek naar jou!

Solliciteer nu

ISM event: Duifhuizen case study

Gefaseerd naar persoonlijke, real-time, proactieve klantenservice

Lees meer

Shopping Today: Body & Fit eCommerce customer service case

Hoe haal je het maximale uit klantenservice terwijl je exponentieel groeit?

Lees meer

ROBIN zoekt development, marketing & customer success talent!

ROBIN Hiring

ROBIN is een snel groeiend tech & consultancy bedrijf in eCommerce customer service. We helpen retailmerken om met persoonlijke online service het verschil te maken en meer te verkopen.

In Nederland en België werken ruim 100 toonaangevende retailers met ROBIN, waaronder bijvoorbeeld America Today, Menatwork, Cruyff Classics, Futurumshop, Body&Fit, Travelbags, Rivièra Maison, Shoeby & Foto Konijnenberg.


Duifhuizen tassen en koffers: gefaseerd naar persoonlijke, real-time, proactieve klantenservice

ISM event

Afgelopen woensdag presenteerde ik samen met Mark van der Stokker, eCommerce manager van Duifhuizen tassen & koffers een case study op het Omnichannel event van ISM.

Duifhuizen is opgericht in 1953 en is één van Nederlands grootste aanbieders van tassen, koffers en klein lederwaren. Hoe blijven zij zich onderscheiden in de super competitieve markt van tassen & koffers?


Body & Fit over klantenservice: aandacht voor de klant rendeert

Shopping Today logo
Afgelopen week op Shopping Today, mocht ik samen met Remco Nollen – manager klantenservice en webcare van Body & Fit – een case study presenteren.

Het Heerenveense bedrijf in sportvoeding, voedingssupplementen en dieetproducten zag de omzet in vier jaar tijd verviervoudigen, en staat – met 1,5 miljoen orders op jaarbasis – op plaats #28 in de Twinkle. In de case study (slides onderaan deze blogpost) lees je hoe je ervoor zorgt dat je klantenservice team meegroeit, steeds betere service blijft leveren en maximaal rendeert.


Interview met FuturumShop eigenaar Harmen van der Meulen: ‘Vragen van klanten zijn een onderdeel van onze marketing’

NaamHarmen van der Meulen
BedrijfFuturumShop
Omzet 2014€ 21 miljoen
Websitewww.futurumshop.nl
Productensportartikelen
Winkels FuturumClub Amsterdam | afhaalpunt Apeldoorn
Aantal werknemersca. 50
Aantal klantenservice medewerkersca. 10
eCommerce platformzelfgebouwd
Harmen van der Meulen FuturumShop

FuturumShop.nl is aan de slag gegaan met ROBIN. FuturumShop.nl is dé online sportshop voor fietsers, hardlopers, triatleten en buitensporters. Het bedrijf staat bekend om goede service, snelle levering en een grote passie voor hun product.

Veel webwinkels zien klantenservice nog steeds als een kostenpost. Online vragen van klanten zijn dan een onaangename interruptie van het geautomatiseerde eCommerce proces. Hoe kijkt FuturumShop daar tegenaan? Ik reed naar Apeldoorn en sprak met FuturumShop eigenaar Harmen van der Meulen over service, ambitie, de fysieke winkel en een verkeerde feature…